Friday, August 10, 2012

Review : Bridesmaids & Pengapit

Assalamualaikum lovelies B2B dan silent readers ;)

***


Okay harini nak berstory pasal Bridesmaids & Pengapit. Acapkali orang tanya. PERLU ke bridesmaids ni dalam wedding? Depends :) Dan biasanya orang confius antara Bridesmaids dengan Flowergirls. Saya pulak menggabungkan kedua-duanya. Jimat cost dan budget dan pada masa yang sama dapat both of them ;p

Idea ni timbul sebab mula-mula terasa kesusahan dan keperitan nak dapatkan Flowergirls yang biasanya terdiri daripada kanak-kanak kecil. We are alone here in KL. Cewah ayat sedih. Most of relatives berada di Johor dan Kelantan. Agak sukar nak arrange. Jadi saya buat keputusan veto dengan ambil Bridesmaids cum Flowergirls hihi. Hope uols don't mind ok. Its a worth experience kan my lovely bridesmaids? Hahaha

My bridesmaids memang bestttttttttt. Eventough Diba dan Jamme adalah insan yang ku kenal di dalam blog, tapi rasa macam dah lama kenal. Both of them sangat friendly. Besides my cousin dengan bff tuhla. Sarah dan Ila ;)














Tetiba kelu tak tau nak review dan start dari mana, cesssss! Zimie fokus!

Saya beli kain Bridesmaids di Jogjakarta. Masa tu bulan Sept 2011. Dah plan siap-siap sebab masa tu terfikir dekat-dekat majlis confirm BANYAK nak pakai duit. Memang betul pun phew. Jadi masa bercuti tu dah plan nak beli kat sana atau kalau tak jumpa memang nak beli dalam M'sia je heh. Cuma yang ralat, kain yang dibeli tak mencukupi so my bridesmaids ni terpaksa topap duit untuk beli kain. Tailor tu of coz lah tak support hikhik. Tapi rasa bersalah sangattttttttt. Blame orang kedai Jogja tu! Grrrrr memang redho habis lah time tu. Nasib bridesmaids aku ni memahami huehue.


Kain Pengapit - creamy

Kain Bridesmaids - white

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Inilah hasilnya. Kebabom tak bridesmaids saya? All in white. Tapi dah macam sama dengan pelamin pulak
-_-'
(l-r : Sarah, Jamme, pengantin lama haha, Ila, Diba)



Antara tugasan bridesmaids adalah tolong campak-campakkan fresh flower dekat walkaway pelamin :) Oh itulah bakul yang saya DIY sendiri tu. Alhamdulillah menjadi kenyataan. Last minute juga tu. Siap ada orang nak sewa uols ;p


Thank you so much my bridesmaids. Love you till max. Tanpa korang, mesti majlis takkan berjalan lancar jugak kan :') Xoxo!


...dan ini pula pengapit saya, bff Arina :)


Memang banyak isu masa nak jadikan bff ni sebagai pengapit tapi biarlah ianya menjadi rahsia kami berdua hikhikhik. Apa pun aku hargai sangat jasa dan pengorbanan beliau. Tanpa beliau, aku mesti kepanasan atas pelamin tu hahaha. Terima kasih sebab tolong angkatkan kain (yang menyapu lantai itu), tolong pegangkan hb (masa makan beradap), tolong call sana sini, macam-macam tolong lagi la yang aku pun dah tak berapa hengat ;p. Thank you so much my lovely friend. Lov u till the end :')


 

2 comments:

Sila tinggalkan tapak kaki anda di sini(^^,)