Wednesday, May 9, 2012

Terima Kasih Kawan :')

Assalamualaikum lovelies B2B dan silent readers ;)

***

Tak sangka lepas post entry yang tidak matang dan emosi itu, masih ada yang mencari. Padahal dalam blog dah disable comment. Konon nak membawa diri lah tu huhuh.

..but they still searching for me at Twitter, Fb, Whatsapp and email as well. Sobsob tergaru terharu. Semuanya my lovely friends, bloggers dan silent readers yang bagi nasihat dan kata-kata semangat. HUGS korang!

Bila baca tu rasa sayu sangat dan terfikir "Why should I sad, I am not alone in this whole world" Ya Allah besar sungguh rahmat Kau bagi pagi tadi. Aku dah tak sesedih semalam. Rasa lega sekejap walaupun sebenarnya tak sabar nak habiskan hal ini cepat-cepat. Cepatlah kahwin huhuhu.



This one that I want to share. Thanks for all your support. It really helps me alot eventough I didn't request for it. Lagipun, aku tak mau dicop sebagai attention seeker or wutsoeva. Aku hanya meluahkan perasaan apa yang terbuku di hati ini.


*kalau nak baca, WAJIB klik gambar rajah untuk tumbesaran*









*nama dirahsiakan dari pandangan umum. biarlah hanya saya seorang yang tahu*



Masih speechless. Terima kasih banyak-banyak kepada kawan-kawan sebab concern pada saya. Saya hanya insan biasa. Banyak benda yang saya harus belajar.

Doakan saya supaya tabah hadapi semua ini ya :')



p/s: Semuga kita semua sentiasa di bawah lembayung Rahmat ILLAHI.

 

11 comments:

  1. walaweh..kite nak tanya zimie jugak semalam. tapi memandangkan zimie disable comment. jadi, kite assume zimie nak luahkan perasaan je.
    tapi kite pun sama yunk. walaupun ada kereta tapi pakai kereta murah je. bajet nak bayar bulan2 less than rm400. nak beli rumah rasa tak mampu je lagi~ rezeki setiap orang lain2. redah dan redha. hehehe.. dah dah.. jalan masuk track balik. hehehe

    ReplyDelete
  2. baru dapat baca post zimie..ermm, takpelah zimie..sabar ye..InsyaAllah ada hikmah disebalik semua nih..:) yang penting penantin kne happy!!:)

    ReplyDelete
  3. zimie..kite pon ade masalah yang lebih kurang jugak..mungkin semua nie dugaan..bersabar ek.. =)

    ReplyDelete
  4. dhiera~tuhlah dhiera,rasa mcm x sabar semua nak setel.dekat2 kahwin rasa camni kot.dulu2 tak pulak rasa hehe ok2 back to track

    fana~thanks dear.sama2 la kita kan :)

    sharz~dugaan nak kahwin kan huhu.thanks dear :)

    ReplyDelete
  5. zimie, rasanye bila nak dekat majlis memang akan rasa mcm tu... perasaan jer.
    mcm saya, 1-2month before tiap2 hari or alternate day tanya kat hubby yakin ke nak kahwin ni...? ke nak postpone? sampai hubby ckp perangai saya makin lama makin pelik... lepas tu cepat sensetif. gaduh sikit mula la pikir, eh betul ke pilihan aku ni, pastu nangis... hwahahaha.
    tp perasaan ni kita jgn layan sgt... mcm saya memang ada kes org nak buat- dia ambil gambar saya dgn hubby dgn nama penuh bawa ke bomoh. then bagi saya minum air bercampur gula yg dah dijampi tu. mujur tak jadi apa2 (saya sendiri jumpa benda tu dlm bungkusan kain masa kemas rumah lepas housemate tu terpaksa pindah keluar...) memang tak sangka....
    sbb tu bila pikir bukan2 nak putus hubungan ke, tak jadi kahwin ke, saya istigfar banyak2.... then cepat2 wuduk supaya pikiran tak terus hanyut...
    sorry banyak celoteh, saja nak share story.

    ReplyDelete
  6. Hi dear, be in the same situation if not exactly alike.but stil, u have to be strong. im two weeks to my wedding, financially not fit but how bad it is my fight with my soon husband, i know im gonna do this, im gonna be his wife and make life better. doakn segala dpermudahkn, our parents is doing the same, so why should we give up. Yakin yg bakal suami awak is the one and evrything will be fine later, if not soon.. :)

    ReplyDelete
  7. nk buat masjid ni setan xsuke tau..
    kmpem dia kacau..bg rs nk give up centu..
    so strong k dear..insyALLAH y terbaik menanti zimie ;)

    ReplyDelete
  8. My situation is the same with Elly kt atas ni. 2 weeks into my wedding, and last 2 days I started a war with my future husband. I told him I don't want to be poor after the wedding because we both have limited income. Lepas kahwin mesti parents dah tak support kan? Sebab selama ni sebelum kahwin, my parents gave everything to me. Jadi saya takut lepas kahwin, suami saya tak mampu bagi apa yg parents saya bagi selama ni

    Tapi Alhamdulillah, dia pujuk saya, tenangkan saya, and he'll do anything to make me happy. He'll take a second, third job, if he needs to. Perempuan, memang beremosi kan? Esok tu saya dah ok, sy pun bagitau dia saya takmau dia ambil second/third job, nanti kesian dia letih. Sebab sayangkan dia, jadi takmau dia letih. Semalam masa marah2 tu, x igt dunia, x igt sayang dah. ;p

    InsyaAllah, everything will be okay. Bayangkan nanti dah kahwin, boleh berimamkan suami sendiri. Indahnya saat tu. Saya dah siap planning 1st solat jemaah dengan suami macam mana, nak baca Yassin lepas tu, etc. ;)

    ReplyDelete
  9. izan~huhu siap berbomoh bagai.jahatnya org tu.nak merosakkan rumahtangga org.nasib awk x pape.syukur huhu.thanks ye share.rasa mcm lega la sikit..

    elly~thanks dear.really need that.sama2 kita doa keh :)

    amal~betul tu dear, thanks doakan :') btw lama tak dgr cerita, after amal kahwin terus senyap kan hehe.

    ReplyDelete
  10. pika~its good to hear from your side.rupanya we're in the same boat.sobsob.rasa macam lega baca your story pika.hopefully rezeki kita bertambah byk lepas kahwin nanti kan.sama2 la kita doa.amin :)

    ReplyDelete
  11. ieda pun ade masalah tersendiri, igt nak share kat blog nanti, tapi kite kene bersyukur sekurang-kurangnya masa kita down, yg tersayang selalu bagi semangant dan tahan dengan kerenah kita nie... all the best for us....

    ReplyDelete

Sila tinggalkan tapak kaki anda di sini(^^,)