Thursday, January 5, 2012

Isu Pengapit (Mood sedih)

Assalamualaikum lovelies B2B dan silent readers ;)

***

Saya sangat malas malam ni nak mendesign. Penat. Boring. Pelanggan tetap ku hanyalah sepupu. Katanya "Weekend ni kau buat pun boleh". Apa? Weekend???

Lepas tu baru teringat bonda cakap weekend ni nak pergi Melaka melawat ayahanda yang meeting kat sana. Aka bercuti-cuti Melaka. Hari Jumaat bertolak, Ahad baru balik KL. Sedih. Merajuk. Nak pergi wedding Amy 8 haribulan ni (Ahad). Tapi bonda tak paham-paham. Beliau cakap "Ala, sekali sekala, lepas ni zimie kan nak kahwin, bila lagi nak bercuti" "Yelah mami" Dalam hati dah merungut. Malas nak lawan. Dekat2 kahwin ni, biarlah aku beralah. Hurm jika Amy baca ni, harap Amy paham ye. Saya tak dapat hadiri wedding Amy. So sorry to death. Congrats by the way. Sobsob.

Ok habis mukadimah yang meleret macam abstrak tesis penyelidikan ketika zaman universiti dulu-dulu.

Pssstttt sebenarnya aku nak membebel pasal Pengapit aka Maid of Honour (MOH). Kau tahu pengapit aku ni bff (you-know-who-you-are), telah pilih dan short-list kan daripada berpuluh-puluh kawan (bajet ramai kawan nih) sebab dia paling rapat dengan aku. Ok memang kitorang jarang jumpa tapi at least ade la hangout bersama-sama. Pergi movies, makan-makan,gosipping. Lepas tu masa wedding kawan kitorang bff Ila, aku pun tanya la kat dia "Weh, nanti wedding aku, kau jadi pengapit aku tau" Wah aku ni pon tak agak2 tak tanya terus 'booked' dia. Agaknya terperanjat member tu seraya berkata "Hah, aku ke? Betul ke ni?" Lepas tu aku mengiyakan la. "Kebetulan, ko dah 2 kali jadi pengapit. Mesti dah ada experience..." Blablabla.

Tiba2 keesokkan harinya beliau tanya lagi "Betul ke ni zimie, kau nak aku jadi pengapit kau?". Lepas tu tengahari sikit tanya lagi. Lepas tu cakap "Kalau aku tak boleh ke, kau try la carik orang lain untuk backup. Mana tau aku kerja ke time tu" Ok aku dah tak sedap hati. Aku dah lama kenal dia. Cara dia cakap tu seolah-olah dia taknak jadi pengapit aku. Kali ni, aku setuju dengan kata hati dan firasat ku. Kain dan lace dah dibeli. Tinggal nak bagi. Tapi bila dia asyik tanya banyak kali, aku macam ermmm entahlah aku speechless..

Sampai sekarang, aku masih takde backup untuk pengapit. 2 bulan aku moody pasal ni. Misal kata, beliau dalam kisah benar ini tak boleh jadi pengapit, aku rela takde pengapit la!



Nak tambah lagi sikitttt:
Kalau betul la pengapit aku ni taknak jadi, just bagitau awal-awal dan berterus-terang la. Senang aku nak pilih orang lain as back up. Dah macam tarik tali laki-bini pulak. Pening oh~





Emotional. Pathetic. Moody. Disturbed. Hopeless.


 

24 comments:

  1. babe, pengapit kena volunteer.cari someone really close to u. bila ikhlas, dorang akan tolong u seperfect yang u tak jangka pun. I terharu dapat bridesmaid yang perfect.sabar ok.still got time.

    ReplyDelete
  2. lorh..sedeyhnyer.cheer up zimie.nnt suh je sedara k or adik beradik jd pengapit.

    ReplyDelete
  3. Dear,
    Jgan sedih2 okay ^^
    x comey bakal pengantin muka sedih..hehe..senyum ckit...besalah, mmg nak kawin ni mcm2 jadi untuk menguji kesabaran kita...just see the problem at the positive side okay..

    maybe ada sbb kenapa Allah berikan untuk zimie hadapi bnda mcm ni sume..entah2 makhluk Allah yang akan jadi pengapit zimie nnti adalah orang yang sebetul-betul2 membantu zimie time majlis nnti yg mna orang yg dipilih oleh zimie tu xdapat buat benda tu sume..

    Chill okay ^_^

    ReplyDelete
  4. u takde sepupu sepapat ke,kawan lain ke?jgn stress sgt.mengikut pengalamana rara,kawan rara pon cm tu jugak.dye mcm nk tak nk.tp rara ckp je,apa pon jd ko jd pengapit.titik.then dye trus jd pengapit.hehehe

    ReplyDelete
  5. hmmm susah juga kan zimie. Pengapit ni kira orang kuat belakang b2b...i dh ada pengapit tp satu apa pn x brief dia..dia yg dok tanya apa nk kena buat ihihi

    ReplyDelete
  6. yunk.. sbr2.. kite ade pengalaman... esok nk g mjlis btandang.. mlm 2 pngapit plk kol katanya demam xleh bngun.. pastu mlm 2 jgk la kite kelam kabut contact kwn2 yg mne free..
    smpi ke 1 2 pgi bru dpt.. giler lah.. mmg kelam kabut... serius xnk pcaya kawan sgt..huhu.. bukan nk ckp pe la kn..

    mse mjlis bsanding tmpt kite dlu... kite suh mmbe yg slalu / agak rapat la komen2 kat fb tuk jd pengapit.. di import jauh dr pahang.. alhamdulillah.. smua ok.. die smpi kt umah pun shari sblum mjlis.. :)

    awk plih lah btul2 ek.. biar bjalan lancar nnt... gudluck..

    ReplyDelete
  7. Dear ...

    Nie experience i la.. same thing happen bila tanya dia tanya balik betul ke kita pilih dia.
    Ok put it this way.. some place diorg percaya kalau dh jd pengapit 2 kali nanti kahwin lambat. So mcm i pun dh jadi 2 kali pengapit org memang betul2 kahwin lambat x pasti kebenaran tapi mungkin utk i kebetulan.
    sebab reason kawan i yg x nak jadi pengapit i sebab tue la ..
    so now i pun x sure whether i ada pengapit atau tak.

    ReplyDelete
  8. kak long pun sama mcmmngalami situasi mcm cik zimie...tp pngapit kak long lagi lak,alih2 nak kawin awal dari kak long bulan 1 ni...lagi la haru! :(

    ReplyDelete
  9. sabar dear,,insyaAllah adae hikmahnya..biasalah kawan2 ni mmg suka buat spoil

    ReplyDelete
  10. sama lah dgn situasi as skrg...

    asyik2 tanya..
    asyik2 cakap takut..
    berdebar lah
    dan segala bagai..

    alih2 amik lah sepupu sendrii jd pengapit..

    ReplyDelete
  11. dayah~i ade cousin nak volunter tapi sebab i konon2 nak kan my bff ni, i kansel la dgn dia.plus cousin tu tinggi dari i.

    dba~aku takde adik beradik pompuan.aku tunggal pompuan dlm famili.

    anon~thanks dear. i hope so. doakan ye huhu

    cikpuanrara~ni mesti main paksa2 kan ahaha bertuah u!

    ReplyDelete
  12. zimie .. jgn sedih2.. sempat lagi nie nak cari back up..

    ReplyDelete
  13. anis~wedding bile?kene brief la kat beliau ye.nanti terpinga2 kawan tu hehe

    cikpingu~sgt mencabar kes u ni.nasib jumpe jugak pengapit.mungkin i leh blaja from ur experience.who knows.thanks dear:)

    fiza~i pun rasa mcm tu.mungkin sbb dah 2x so dia rasa dah taknak lagi jadi pengapit.i tak kisah, tapi bgtau la awal2.senang i cari penganti huhu

    kaklong~yeke dear?huhu tapi kalo dah kawen pon bole jadik pengapit gak kan.

    ReplyDelete
  14. Huhu dah jd mcm kes emi lak kan zimie? Luckynye zimie sbb bole cri lg, bkn last minute..jgn sedih2 ye dear..emi doakan zimie dpt the best moh ever hehe ;)

    Psst sori dah lame gile xjenguk zimie :(

    ReplyDelete
  15. fy~tengah sabar ni dear.tahlah pening.

    asfiza~huhu ade geng.sama2 tabah keh.

    raden~calon2 tidak dapat dikenlpasti.stress.

    my~aku tatau sape yg akan jadi backup aku.aduii doakan ye.

    cik emie~yeke emie nye kes camne lak?huhu.hope semuanya ok.takpe emie, paham je dia bz hehe lagi2 cuti skool haritu kan.

    ReplyDelete
  16. zimie
    huda rasa better zimie cari org lain dr dia
    cari yg betul2 ikhlas nak jadi pengapit zimie

    ReplyDelete
  17. same.. belah lelak pun xdek pengapit lg since my fren tarik diri dlu..

    ReplyDelete
  18. huda~yeke, kalo tetibe kansel ngn dia, tak ke terasa member tu?huksss berbelah bahagi

    maria~cane la kan?sedih kan pikir.pasal benda kecik pun kite stress.geram lak rasa...

    ReplyDelete
  19. zimie... chill babe... jgn risau. pengapit tu tak penting mana, pasal PENGANTIN tu lg penting. hwahahahaha.

    takpe zimie, amik sapa2 pun takpe.
    mcm saya mungkin amik sepupu sepapat yg sekolah tingkatan2 je. senang.
    nk suruh member, jauh2 plus dah berkerjaya masing2, takut payah nak dtg awal...

    ReplyDelete
  20. alahaiii ciannye...xpe zimie, cari je org lain k :)

    ReplyDelete
  21. izan~hahah entahlah izan, memang la pengantin penting tp tade pengapit pun susah gak, adeihh

    nana~sedih la nana huhu, i hope so, doakan ye.tsktsk.

    ReplyDelete
  22. zimie... sabar ye...
    tak tahu nak cakap cmner...
    hana rasa better zimie cari orang lain kot... Mesti ade orang lain yang lebih bagus yang boleh jadi pengapit zimie.... kan...?
    jangan sedih-sedih tau.. kita rindu zimie tau!

    ReplyDelete
  23. zimie ... ryn sentiasa ade .. hehe ... muke ryn dgn dat gurl pun lbh kureng kan .. wahahha

    ReplyDelete

Sila tinggalkan tapak kaki anda di sini(^^,)