Wednesday, October 26, 2011

Mari Berkenalan Dengan Hazimahmuddin

Assalamualaikum lovelies B2B dan silent readers ;)

***

Hello. Ok tajuk harini confirm 100% takde kene mengena dengan perihal kahwin. Dekat LABEL pun letak under TERKELUAR TAJU. Takpela bak kata Kikin (orang yang mengetag i) stress gak fikir pasal kahwin, so main tag2 ni boleh release tension! Ngehngeh memang menjadi strategi tuh. Lupa seketika pasal wedding. Saya sungguh seronot!

Tajuk atas tu tiada siapa yang paham agaknya. Hazimahmuddin tu nama gelaran saya tapi bukan nama sebenar. Diberi oleh one of my bff. Katanya itu gabungan hazimah (bukan nama saya gak) dengan muddin (entah mana dia dapat nama ni. Drpd datuk hishamuddin kot) Bukan menghina jauh sekali memerli. Ini hanya gurauan semata-mata. Saya terima dengan hati terbuka walau masa mula2 tu rasa macam nak gilis dia hidup-hidup. Hoho.

Opss panjang berjela pulak introduction tu. So mari teruskan dengan kisah tag tu.

Kikin telah berjaya TAG saya tempoh hari (Trimas sebab berjaya bagi saya stay depan laptop pada hari Deepavali nih. Hoit patut kena pergi celebrate kan?)

 Syarat-syarat nya adalah :-

1.You must post these rules.
2.Each person must post 11 things about themselves in their journal.
3.Answer the questions the tagger set for you in their post. And create eleven new questions for the people you tagged to answer.
4.You have to choose 11 people to tag and link them on the post.
5.Go to their page and tell them you have tagged HIM/HER
6.No tag back!
7.No stuff in the tagging section about " YOU ARE TAGGED IF YOU ARE READING THIS" YOU LEGITIMATELY (a.k.a REALLY, TRUST, WITH ALL HONESTY) have tagged 11 people.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Mari kita mulakan. Zass!!




Each person must post 11 things about themselves in their journal

Ni ala2 10 things i hate about you ke? Eh tak.  Ok 11 things of my little-dirty-secret are as below. Jengjengjeng ;p

1)  Nama sebenar Hazimi. Umur 26 tahun. Berat 54kg. Tinggi 141cm. Boleh bayangkan macam mana fizikal saya?Kalau boleh tahniah untuk anda.

2) Saya mempunyai Catapediaphobia. Uisss apakah itu? Maksudnya fobia di tempat tinggi. Contoh kalau nak main SOLERO SHOT dekat Genting tu. Confirm 100% takkan naik benda tu. Bagi la 1 juta pun saya taknak. Yela 1 juta rupiah watpe. Kehkeh. Rasa macam jantung ke ulu hati ke hempedu tertinggal atas tu. Tapi takut tinggi, tapi berangan nak main flying sport macam PARAGLIDING dan BUNGEE JUMP. Yang tu berani pulak. Pelik tapi benar. Ada sesiapa nak ajak saya main sukan ini? Jom Sunway Extreme Park!

3)  Saya suka pergi CAMPING atau any other KEM MOTIVASI. Ini pun pelik jugak. Dulu masa sekolah form 4, saya saja suka-suka pergi kem motivasi untuk orang yang kurang cerdik dalam kelas. Means kem motivasi tu untuk budak bermasalah. Saya budak yang normal memang takde masalah pelajaran. Heh. Beria dengan sorang bff tu (si sama yang bagi nama hazimahmuddin), mintak Ustazah nak join benda tu. Memang best. Duduk dalam asrama, masuk hutan, nyanyi, dan pelbagai aktiviti lagi. Kem tu anjuran UIAM under KARISMA. Taktau wujud lagi ke tak persatuan tu. Kem tu diadakan di Hulu Selangor. What a memory! Best banget. Lepas tu regrat sebab tak dapat join PLKN. Dia buat masa tahun 2003 (if not mistaken). Tahun 2002 saya dah tamat SPM. Haih rugi-rugi.

4) Saya suka flavour VANILLA untuk ice cream McD atau apa sahaja. Boring la flavour choc tu. Hahaha

5) Saya suka KUCING dan segala jenis haiwan di dunia ni kecuali cicak atau haiwan yang geli-geli-lembik tu. 

6) Berangan nak ada MINI ZOO dekat rumah sendiri. Nak letak zirafah atau harimau kalau boleh. Baiklah dalam mimpi boleh direalisasikan.

7) Saya benci RESEARCH.  Hahaha bila teringat research thesis masa zaman undergrad dulu. MasyaAllah kenapa la aku sangat vunguks dan vuduhs. Saya memang fail bab-baik interpreted data or findings. Selalu kena marah dengan lecturer dan prof. Someone help me. Kalau nak sambung belajar MASTER ke PHD ke nak amik bahagian Management atau MBA atau subjek yang takde kene mengena dengan research in science fields. Hikhik.

 8) Saya BUKAN KUAT MAKAN walaupun berat macam terlebih berat. Sikit lagi nak obes. Metabolism rendah kot.

9) Saya seorang yang mengada dan MANJA dengan parents dan adik beradik (even diorang taktau. Shhhhh. Adiknda hazrool, aku tau ko tengah baca ni kan. Diam2 sudeyyy. Malu lah) Sedih la nanti dah nak kahwin. Dah tak jadi ANAK DADDY. Suddenly air mata tengah bergenang. Emo betul sejak akhir2 nih ;'(

10) Seorang yang reliable, secretive, good listener. Sikit lagi nak jadi kaunselor. Kerja asyik menasihati orang je. Diri sendiri siapa nak nasihat? 

11) Negara impian saya adalah ROME, ITALI the city of LOVE. Lama dah impikan tempat ni sejak dari dalam perut. Memang suka sangat dengan the classic-ness of bangunan dekat situ. Kawasan dia. They have like extraordinary architect building all around. Ada bot atas sungai. Feeling romantis kalau dapat naik. Lagi2 kalau dengan pasangan. Haih bila la nak dapat pergi kan. EF, jom honeymoon sana!! Hahahaha lepas tu boleh pulak jeles dengan artis KAER, AF sebab dia pergi sana. Kahkah apa kes nak jeles dengan artis?



Answer the questions the tagger set for you in their post

-Cantik tu perlu ke? Dari segi apa? Cantik budi bahasa. Itu paling penting. Dalam tak cantik akan terserlah dekat muka. Even muka orang tu cantik sekalipun.
-Dah brapa lama bercinta sebelum get attached? Masuk ni dekat 5 tahun dah. Get attached pada tahun ke 4. Bertunang. Heh
-Favourite color? White
-Prefer natural makeup atau bright makeup masa wedding? Natural makeup sudey.
-Favourite foodies? Any noodles is my favourite.
-Spot dating paling best u all pernah pegi? Putrajaya/Cyberjaya. Ok sounds booooring. Tapi itu paling best to us. 1st date kat situ. Hahaha
-Kasut paling mahal u all pernah beli? Marie Claire. 
-Facebook or Twitter? Twitter. I love coz i can express my sincere feeling there. Facebook ni fake sikit. Hekhek.
-Pernah kena tipu dgn seseorang? Pernah.
-Pengalaman manis sepanjang u all bercinta atau yg sedang single? Bercinta dengan si dia yang akan jadi my husband in future, father in future and grandfather in future. Hikhik.




And create eleven new questions for the people you tagged to answer.

1) Adakah anda rasa anda HOT?
2) Upload gambar dekat wallpaper laptop/pc yang anda guna sekarang.
3) Bila kali terkahir anda makan fastfood? Berikan nama restoran/kedai tersebut.
4) Korang masa kecik-kecik cita-cita nak jadi apa sebenarnya? Berjaya capai tak?
5) Lagu terakhir yang anda dengar?
6) Macam mana life korang sekarang? Best ke tak best. Rate 1 (kureng) sehingga Rate 10 (sangat best asbestos meletops)
7) Pernah pergi luar negara tak? Listkan semua negara yang korang pernah pergi. :D
8) Selain nama sendiri, anda dipanggil apa ya?
9) To bride to be, kenapa korang nak kahwin?
10) Perasaan ketika anda jawab tag ni.




You have to choose 11 people to tag and link them on the post.





Go to their page and tell them you have tagged HIM/HER
Okai nak buat lah ni.




p/s: Ok saya telah berjaya mengisi masa lapang masa cuti Deepavali ni. Dan saya sangat release sekarang. Kejap lagi nak pergi jumpa si kesayangan EF. Yeyeye!


 

5 comments:

  1. okey zimie...

    Gadis take note yer...=)

    thanks for tagging...^_^

    ReplyDelete
  2. yeahhh zimie dah buat.....hilang stress tak?? hehehehe...

    ReplyDelete
  3. hahaahhaha.... kalau sempat nanti saya buat ye.... (^_^)V

    ReplyDelete
  4. gadis~ok dear.weee :D

    kikin~hahah hilang.tenkiu tau :)

    izan~hahaha takpe take ur time.

    ReplyDelete
  5. nantikan..jgn nebes ok..tag zimie lg skli boleh? hahaha ;p

    ReplyDelete

Sila tinggalkan tapak kaki anda di sini(^^,)