Tuesday, August 30, 2011

Lalutan Listing Tetamu

Assalamualaikum lovelies B2B dan silent readers ;)

***

Alhamdulillah today is the first day raya which I can concluded as so-so. Raya di KL tanpa sanak saudara yang jauh di mata dekat di hati dan terasa macam kenapa-orang-lain-balik-kampung-tapi-aku-tak. Walau apa pun suasana sembahyang raya di Masjid Putra, Putrajaya bersama mat-mat Bangla dan minah-minah Indon serta kehadiran kawan-kawan yang tak balik beraya meninggalkan seribu erti kepada diriku. Rasa taklah-keseorangan-sangat. Kata Bonda "Biarlah nak rasa kelainan beraya di rumah sendiri ". Hurm. Apa pun happy sangat4x diorang datang tadi. They enlighted my day. Tak rasa penat pun layan diorang. Sangat bertenaga i tell uuuuu dan tepat jam 6 petang, last tetamu pun balik. Alhamdulillah dengan nikmat yang Dia berikan.

Oh that's not the point. Actually, disebabkan banyak masa-masa-terluang(kononnya), sempatlah Cik Zimie tu siapkan perkara-perkara yang berkaitan dengan Wedding Prep. Katanya nak setelkan lepas Raya tapi tangan ni tak henti-henti nak sibukan diri jugak. Degil. Raya tu raya la zimie oi.

First, I am doing listing for tetamu yang BAKAL hadir yang terdiri daripada Schoolmate, MATRIKian, UKMians, Officemate and last but not least our lovely group BBF. Kenapa saya lakukan ini dan tak ajak semua orang? Sebabnya saya hanya diberikan kuota 100 keping kad je untuk diinvite dalam majlis kahwin di Dewan nanti. Meaning 200 orang to be exact jika 100 orang tu membawa pasangan masing-masing. T_T Oh saya bukan sahaja telah bermasam muka malah berbalah dengan Bonda sebab diberikan kuota yang sangat sedikit. Inikan majlis saya? Kenapa saya tak boleh ajak SEMUA kawan-kawan? Sedih sangat2. Bila gaduh, dicop sebagai anak XXXXX pulak. Apalah nasib kan? Takpela di hari dan bulan mulia ni, saya sudah pun REDHA dengan ini semua (-_-'')

Cuma bagi yang betul2 ingin hadir, barulah saya akan LAYANGKAN kad kahwin kelak. Maaf dari awal-awal pada sesiapa yang saya tidak jemput. Kalau boleh nak ajak 1 Malaysia tapi apakan daya, Ibubapa lebih berhak bersuara keatas anaknya. Saya sudah penat untuk bersuara. Cukup lah kali ini saya 'mendengar' kata-kata mereka. Lepas ni, saya hanya mendengar kata-kata bakal 'suami' yang lebih valid. InsyaAllah saya harapkan yang baik-baik sahaja. Amin.





Lalutan yang entah hape-hape. Apa pun, saya dah setel part tu. Pasni tinggal print kad dan pos/by hand yang mana hanya akan berlaku 7++ bulan daripada sekarang....

3 comments:

  1. zimie....br bertelagah hal sama....jemputan kawen.....hehe....

    tapi tak but listing plak....mm spatutnye da buat ni...tp ape kan daya....sok keje daaaa...!!! uwaaaa...

    ReplyDelete
  2. lijah~same kan?apelah nasib.lijah yang kuat kerja!!hehe bawak ketupat rendang ye esok kt opis.

    faidhatul~slmt hari raya dear

    ReplyDelete

Sila tinggalkan tapak kaki anda di sini(^^,)