Monday, April 25, 2011

Shopping di Ayer Hitam

Cak!!

Salam bloggers, followers and silent readers ;)

Harini just nak share berita baik dan berita tak baik. Hurm.

Kita mulakan dengan berita baik dulu ya. ;) Actually ni baru je jejak kaki ke rumahku syurgaku. Semalam berada di JB (Johor Bahru) melawat sanak saudara belah Bonda. Paling best sebab we ols sempat singgah ke Ayer Hitam untuk membeli belah!! Banyak borong kerepek, makanan, buah-buahan. Ingatkan nak beli tingkap je (window whopping) untuk door gift tapi akhirnya TERbeli jugak!!! Ayat klise seorang wanita. Haha

Nota: Ayer Hitam, Johor adalah tempat yang best untuk borong barang2 makanan, rumah dan brg2 kahwin juga.

Bagi teaser jela. Boleh tak? :D Nanti tak suprise la sebab mereka pon baca blog saya ni. Ngihihi. Tapi ada kene mengena dengan entry tadi. Alhamdulillah lega dah membeli door gift. Tak banyak pun beli. 20 keping je.

Hai, saya lah door gift bakal majlis Zimie ;)

.
.
.
.
.
.

dan...Berita tak baik? Mari saya bercerita. Eceh tak la buruk sangat. Cuma saya terasa la juga. U ols ingat tak entry ni? Sesiapa yang bagi pendapat dan idea, saya hargai sangat2. Tapi tapi akhirnya keputusannya tetap negatif. Dah cakap kat mak tapi mak tak beri kebenaran jugak. Cam sedih la pula. Tapi bak kata miss Dba "kalo ikut dba, dba ikut ckp mak dba..dier mesti tau yang terbaik untuk kita :)" Thanks Dba. Sob3.

Keputusannya untuk Majlis Tunang, saya hanya ajak saudara mara dan keluarga belah lelaki. Maaf ye kawan2 terdekat (kalau anda yang baca dan follow blog saya senyap2). Saya nak jaga hati kawan2 tapi hati keluarga yang perlu saya utamakan. Saya taknak dikatakan anak yang degil lagi sekali. Cukup2 la dengan apa yang saya dah buat ;'( Nanti Kenduri Kahwin, saya pasti akan ajak kawan2 ye.



p/s: Maaf dari hati sekali lagi. Saya sayang kawan-kawan saya :')

15 comments:

  1. kat sn mmg murah kn brg2 porselin ni ;)

    ReplyDelete
  2. moomoo~haah muraahhh.tak sempat nak survey kat nilai.jumpa yang ni beli je terus ;)

    ReplyDelete
  3. haah..mmg murah kat sana...ade kwn snggup turun dr slangor ke sana juz nak beli brg2 tu...

    jgn sedey tak dpt jemput kwn ke majlis tunang...org pon sama...tunang simple2 jek...tiada hantaran bagai....hanya pemberian cincin shj...(^_^)

    ReplyDelete
  4. wow taktau pula lijah.murah dari nilai eh?hihi 1st time turun ayer hitam beli barang2 kawen.

    simple lagi majlis lijah.hehe.tuhla risau la kawan2 ni selalu je nak kecik hati ngan zimie.dia ajak kita ke majlis tunang,tapi kita tak ajak dia.camne tu?huhu harap2 dioarang memahami.

    ReplyDelete
  5. zimie..xpe..mungkin ada kawan yg terasa, tp nti zimie explain la yg zimie wat majlis simple je n just jemput sdara mara je..nnti diorg pham gak..nida ari tu tunang, ajak 3,4 org kwn...ada gak yg trasa nida xjemput, but then nida explain la..diorg pon paham nnti.. =)

    ReplyDelete
  6. thanks nida.rasa lega sikit.yela nak jaga hati kawan, tapi hati sendiri merana.susah gak tu.kena explain kat diorang la camni.huhu thanks tau nida :')

    ReplyDelete
  7. jauhnye johor ngan kedah, ssah nak g soping sne..hukhuk

    akak, suh la kwan2 bce blog ni, xpyh explain dah..:D

    ReplyDelete
  8. kat sana byk pasu2 nie kan. put pernah pi tapi tatau nk beli ape time tu. eli kerepek2 je...hehe

    ReplyDelete
  9. nora xpernah lg gi sana.. nanti nak try la ehehehee :)

    ReplyDelete
  10. fir~aha jauh betul kedah-johor.beli kat nilai jela kalau gitu.hihi

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. put~ya betul.tak perasan pun barang2 kahwin pun ade.dulu suke beli2 kerepek.memang best dan murah!!! hihi

    ReplyDelete
  13. nora~yes u should try.bawak duit banyak2 tau nora.hihi

    ReplyDelete
  14. hmm, dulu niat nak bagi barang2 porcelin cmni utk doorgift. Tapi abah tak setuju.. abah kata sape nak angkut banyak2 sampai 1000 mugs... Waaa.. ikut je lah cakap abah...

    Zimie, hmm.. kalau kita.. kita tak terasa sangat kalau kawan tak jemput masa bertunang.. tapi inform dan explain. Sbb kita fhm, secara asasnya.. pertunangan tidak diharuskan untuk diheboh2kan... dan walimah yang peting dan perlu untuk diwar-warkan... =)

    ReplyDelete
  15. miss sunshine~betul tu kalau 1000pcs tak larat nak angkut.yang 20pcs camni pon dah tak muat kereta tau.hehe

    hurm.memula kan memang nak rahsiakan tapi biasalah ada je penghalang.kita serba salah dibuatnya.tapi dengar nasihat2 ni semua, lega rasanya.betul cakap kamu, pertunangan elok dirahsiakan :')

    ReplyDelete

Sila tinggalkan tapak kaki anda di sini(^^,)